In oktober ben ik ondernemer geworden, ik merkte dat ik alles aan wilde pakken en wist niet hoe ik consistent naar buiten moest treden. Met een mooi design, en alleen een logo of beeldmerk ben je er nog niet. Je hebt een merk nodig. Of je moet je merk zijn, het is maar hoe je het bekijkt. Maar wat is een merk nu eigenlijk? Als je het juiste begrip hiervan snapt kan dat je business enorm helpen.
Daarom heb ik met Samantha van Loft25 een marketing sessie gehouden. We kozen kernwoorden doormiddel van visuele beelden, en van daaruit ontstonden mijn missie en visie. Op het moment dat deze onderdelen duidelijk waren gingen er puzzelstukjes op zijn plaats vallen. Als je geen duidelijk beeld hebt van je marketing strategie, zal het ervoor zorgen dat je uitingen vaak inconsistentie zijn. Dus als je missie en visie duidelijk zijn, ontstaan vanzelf de look en feel die je kan helpen om consistent naar buiten te treden.
 
Als ondernemer kan je daarna , je logo, advertenties, website en je sociale media uitingen daarop aanpassen. Met de style die je daarbij neerzet kun je je werk presenteren. Al deze elementen zijn onderdeel van je merk, maar geen van hen alleen is je merk. Een merk is namelijk geen tastbaar object. Een merk is zo veel meer dan dat. Het is de optelsom van al deze elementen, een combinatie van je marketing aanpak, je design, je merkpersoonlijkheid, je ‘tone of voice’ en de boodschap die je aan je doelgroep overbrengt.
 
Een merk is dus niet iets tastbaars, maar het resultaat van wat jouw doelgroep of potentiele klanten van jou of van je business vindt.
(Bron: Ocher.nl)
Mocht je meer willen weten over mijn missie en visie kijk dan op de over Zicht Ontwerp pagina.