Een website is het visitekaartje van je bedrijf. Hij representeert wat jij wilt uitstralen met je bedrijf, en geeft jouw identiteit weer. Uit onderzoek is gebleken dat liefst 87% van jouw klanten eerst je website bekijkt voordat ze een product of dienst gaan afnemen. Je website speelt daarom ook een zeer belangrijke rol bij het maken van een eerste indruk.

Het investeren in een goede website is een investering in de toekomst van je bedrijf. Er zijn een aantal punten waar je goed op moet letten bij het maken van een website.

Navigatie

De bezoeker moet duidelijk kunnen navigeren, en je moet weten wat er te halen valt op de website. Plaats de navigatie op een logische plaats en zorg dat het overzichtelijk is.

Vormgeving

Een goede vormgeving geeft overzicht en zorgt dat de inhoud zo goed mogelijk in beeld wordt gebracht. Door een goede uitstraling vormt de klant een beeld van jouw bedrijf (identiteit) en daarmee presenteer je jouw merk. Gebruik origineel beeldmateriaal, want anders is het een site van een van zovele en dan ben je niet onderscheidend. En laten we eerlijk wezen het oog wilt ook wat. Een site met alleen maar tekst en linkjes, is een stuk onoverzichtelijker als een site met mooie beelden en goede vormgeving.

Goede uitstraling vormt een beeld van jouw bedrijf

Goede uitstraling vormt een beeld van jouw bedrijf

 

Content

Ook de content die je publiceert is van belang. Zonder prikkelende artikelen zijn bezoekers zo weg. Zorg ook voor professionaliteit, vertel wat jouw een expert maakt. Zorg dat de bezoeker begrijpt dat jij verstand hebt van je vak en draag dat uit. Op deze manier trek je klanten aan.

Vernieuwing

Zorg dat je vaak je website bijwerkt, post items in je portfolio. Plaats content in de vorm van een blog en zorg dat je website up to date blijft. Dit zorgt er niet alleen voor dat bezoekers terugkeren het zorgt er ook voor dat je goed gevonden wordt in de zoekmachines.

Onderneem actie

Zorg voor een onderneem actie gedeelte  in je website. Een zogenoemde “call to action” is een mogelijkheid voor je bezoeker om zicht in te schrijven voor updates, door te klikken op je pagina’s, berichten te plaatsen of contact op te nemen. Hiermee zorg je ervoor dat je bezoeker langer op je website is en dus meer opslaat van wat jij doet, en je probeert daarbij ervoor te zorgen dat hij overtuigd wordt dat hij klant bij jouw moet worden.

Responsive

Je website moet op alle devices goed bekeken kunnen worden, Simpel gezegd passen responsive websites zich aan aan het scherm waarmee een bezoeker de website bekijkt. Of dit nu een desktop monitor is, een tablet, of een smartphone. Er is slechts één website, waarvan de layout zich aanpast aan de resolutie van het beeldscherm. Met het toenemend aantal smartphones en tablets is het wat ons betreft geen overweging om voor een responsive website te kiezen maar een must.

RTL Pressroom - Responsive

RTL Pressroom – Responsive

Het belang van een goede website

Zicht Ontwerp creëert merken en ontwerpen met een eigen identiteit en uitstraling. Door de verbinding die ik heb met mijn klanten komen we samen tot krachtige ontwerpen die passie en liefde (voor het vak) uitstralen. Dus wacht niet langer en ga nu aan de slag met je nieuwe website.

Bovenstaande punten zijn ook uitstekend te combineren met een CMS systeem, zoals WordPress. Wij willen u hier graag vrijblijvend over informeren. Neem hiervoor contact op met Janneke Lutgerink, 06-48185395, of stuur een email naar janneke@zicht-ontwerp.nl